Saradha Investigation SUPER EXCLUSIVE: Did West Bengal SIT Suppress Facts?

General News

The multi-crore Saradha scam that saw some high and mighty fall in the Trinamool Congress has once again come back to haunt West Bengal chief minister Mamata Banerjee. The dharna by the chief minister has raised several questions. Republic TV has done a deep investigation which raises some very uncomfortable questions. Will the Mamata government respond to the investigation done by the channel?

Written By Shawan Sen | Mumbai | Updated On:

The multi-crore Saradha scam that saw some high and mighty fall in the Trinamool Congress has once again come back to haunt West Bengal chief minister Mamata Banerjee. The dharna by the chief minister has raised several questions. Republic TV has done a deep investigation which raises some very uncomfortable questions. Will the Mamata government respond to the investigation done by the channel?

After the stunning sting of former TMC MP Kunal Ghosh, Republic TV has now accessed some crucial government documents which prima facie indicates that the SIT set up by the West Bengal government to probe the chit fund scams was going out of its way to shield some powerful TMC leaders.

While the Central Bureau of Investigation and Enforcement Directorate called in the TMC leaders for questioning, the SIT decided to look the other way despite mounting evidence.

Republic TV has accessed an affidavit filed by the West Bengal government in the Supreme Court detailing companies that benefitted from the chit-fund scam.

The government filed an affidavit before the Supreme Court stating that it is “a comprehensive statement regarding the amount collected by the Saradha group of companies and the investment made over a period of time.” West Bengal government also furnished a list of immovable properties held by the same companies in the annexure list.

READ: SUPER EXCLUSIVE: CBI Had Informed And Sought Security From Kolkata Police Before 'secret Operation' On CP Rajeev Kumar, CVC Had Urged Agency To Take Necessary Action

In the annexure list, they have mentioned the following companies:  

  1. Tara TV Group: accused of receiving 111 crores
  2. Sakalbela: accused of receiving 76 cr
  3. Bengal Post: accused of receiving 66 cr
  4. Channel 10: accused of receiving 109.64 cr
  5. Devkripa Bepar Pvt Ltd: accused of receiving 15 cr
  6. Kalam: accused of receiving 15 cr
  7. Ajad Hind: accused of receiving 15 cr
  8. Seven Sister Post: accused of receiving 12 cr

We decided to dig deep to find the links of the above-mentioned companies with the Trinamool Congress.

TMC Neta's link with Saradha companies

Top TMC MP Ahmed Hassan Imran - wasn’t called in for questioning by West Bengal SIT. But was grilled by CBI & ED for his links with Sudipta Sen. Saradha Group had allegedly paid 15 crores for taking over Kalam.

BIG: Republic TV has accessed the sale deed between Hasan's Deshkaal Publications and Saradha Printing Press and Publication:

Mamata's aide Shubhaprasanna Bhattacharya: No summons from West Bengal SIT. But was summoned by CBI

Shubhaprasanna is one of the Directors of Devkripa Bepar Pvt Ltd. Sudipta Sen had taken over the company. Shubhaprasanna had got the license for Akhon Samay – a channel which never went on air. Shubhaprasanna had sold the channel to Sudipta Sen.

READ: Republic Bharat SUPER STING: "He Distorted The Saradha Scam Evidence", Says Suspended TMC MP Kunal Ghosh Laying Bare Kolkata CP Rajeev Kumar's Modus-operandi

Published:
By 2030, 40% Indian will not have access to drinking water
SAVE WATER NOW
PEOPLE HAVE PLEDGED SO FAR
DO NOT MISS